Aanvraag subsidie coachingstraject zorginnovatie.
De focus van het Coachingstraject ligt op vernieuwingen van werkzaamheden rondom communicatie en efficient werken. Het traject wordt verzorgd volgens de methodiek van werkplekleren. Het is een manier van leren waarbij de werkpraktijk het vertrekpunt vormt en waarbij je veel gebruik maakt van leertechnologie.
In dit Coachingstraject wordt er beoogd deelnemers verder te helpen met het analyseren van knelpunten en hier een innovatieve oplossing voor te vinden die zij vervolgens ook gaan implementeren. Een kort en effectief traject waar een deelnemer leert analytisch en oplossingsgericht te denken en werken.
Aan het eind van dit traject kan een deelnemer:
- zelf vernieuwingen in zijn werk bedenken
- zelf vernieuwingen in zijn werk implementeren
- zelf vernieuwingen in zijn werk opschalen
Verslagen
Eindverslag
De focus van het Coachingstraject ligt op vernieuwingen van werkzaamheden. Dit kunnen zowel vernieuwingen van zorgprocessen als technologische ontwikkelingen zijn. Het traject wordt verzorgd volgens de methodiek van werkplekleren. Het is een manier van leren waarbij de werkpraktijk het vertrekpunt vormt en waarbij je veel gebruik maakt van leertechnologie. In dit Coachingstraject wordt er beoogd deelnemers verder te helpen met het analyseren van knelpunten en hier een innovatieve oplossing voor te vinden die zij vervolgens ook gaan implementeren. Een kort en effectief traject waar een deelnemer leert analytisch en oplossingsgericht te denken en werken. Opzet van het traject In 12 weken worden deelnemers in groepsverband gecoacht in zorgproces-innovatie. Het Coachingstraject is een combinatie van fysieke bijeenkomsten en online/telefonische coachmomenten. Door middel van een zorgproces-innovatie scan wordt inzichtelijk wat de ontwikkelbehoefte van de deelnemers is. De deelnemers bepalen welke vernieuwingen zij willen doorvoeren en maken daarvoor een implementatieplan met ondersteuning van de coach. Aan het einde van het traject wordt de zorgproces-innovatie scan nogmaals ingevuld om de ontwikkeling zichtbaar te maken. Aan het eind van dit traject kan een deelnemer: • zelf vernieuwingen in zijn werk bedenken • zelf vernieuwingen in zijn werk implementeren • zelf vernieuwingen in zijn werk opschalen