e-learning Sekse/gender en SOLK, een verdieping van gendersensitieve zorg in de interne geneeskunde
Projectomschrijving
Een belangrijke conclusie van het in 2017 afgesloten eenjarig project Gendersensitieve zorg in de geneeskundige vervolgopleidingen was dat er een lacune bestaat in tijd en kennis om sekse en gender te borgen in de opleidingen. Een aanbod om in deze lacune te voorzien is het aanbieden van concreet onderwijsmateriaal. Voor de opleiding interne geneeskunde is een verdere verdieping van sekse/gender van het onderwerp Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten (SOLK ) urgent, waarbij de vorm van een e-learning de voorkeur verdient. Het doel van het eenjarige project is het aanbrengen van een noodzakelijke verdieping in de implementatie van sekse/gender in de interne geneeskunde door middel van het ontwikkelen en aanbieden van een evidence-based online onderwijsmodule, een e-learning over sekse/gender en SOLK.
Meer informatie
- Lees meer over de e-learning over sekse, gender en aanhoudende lichamelijke klachten
- Bekijk de projectpagina van het aansluitende project 'Sex and gender inequalities in medical trajectories of patients with common somatic symptoms'
Producten
Auteur: Lagro-Janssen ALM, Plug I, Ballering AV, Das E, Rosmalen JGM
Auteur: Ballering AV, Plug I, Lagro-Janssen ALM, Das E, Rosmalen JGM
Magazine: Journal of Psychosomatic Research
Verslagen
Samenvatting van de aanvraag
Een belangrijke conclusie van het in 2017 afgesloten eenjarig project Gendersensitieve zorg in de geneeskundige vervolgopleidingen was dat er een lacune bestaat in tijd en kennis om sekse en gender in te borgen in de opleidingen. Een aanbod om in deze lacune te voorzien is het aanbieden van concreet onderwijsmateriaal. Voor de opleiding interne geneeskunde is een verdere verdieping van sekse/gender van het onderwerp Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten (SOLK ) urgent, waarbij de vorm van een e-learning de voorkeur verdient. Het doel van het eenjarige project is het aanbrengen van een noodzakelijke verdieping in de implementatie van sekse/gender in de interne geneeskunde door middel van het ontwikkelen en aanbieden van een evidence-based online onderwijsmodule, een e-learning over Sekse/gender en SOLK.