Mobiele menu

eCoach: participatief ontwerpen van een innovatieve methodiek om de zelfstandigheid van kwetsbare jongeren te stimuleren door middel van technologie

Projectomschrijving

In dit project ontwikkelen we de eCoach methode. Deze methode helpt zorgprofessionals om jongeren te begeleiden in het samenstellen van betekenisvolle, op maat gesneden ondersteunende technologie. Zorgprofessionals zoeken in hun begeleiding naar mogelijkheden om de zelfstandigheid van kwetsbare jongeren te versterken. Daarbij zoeken zij steeds vaker naar ondersteunende technologie. Zij vinden het echter lastig om ondersteuningsvragen te vertalen naar een geschikte technologische oplossing. In dit project ontwikkelen we een innovatieve, participatieve methode die zorgprofessionals helpt bij het proces om samen met jongeren technologie te selecteren en gebruiken die bij hen past. Naast de technologische oplossing helpt de methode ook bij het creëren van gezamenlijk inzicht in de persoonlijke doelen en ondersteuningsbehoeften van de jongere. Vervolgens onderzoeken we of de methode de jongeren ook zelfstandiger maakt en hoe professionals de aanpak kunnen integreren in hun dagelijks werk.

Verslagen


Samenvatting van de aanvraag

In dit project ontwikkelen we de eCoach methode. Deze methode helpt zorgprofessionals om jongeren te begeleiden in het samenstellen van betekenisvolle, op maat gesneden ondersteunende technologie. Zorgprofessionals zoeken in hun begeleiding naar mogelijkheden om de zelfstandigheid van kwetsbare jongeren te versterken. Daarbij zoeken zij steeds vaker naar ondersteunende technologie. Zij vinden het echter lastig om ondersteuningsvragen te vertalen naar een geschikte technologische oplossing. In dit project ontwikkelen we een innovatieve, participatieve methode die zorgprofessionals helpt bij het proces om samen met jongeren technologie te selecteren en gebruiken die bij hen past. Naast de technologische oplossing helpt de methode ook bij het creëren van gezamenlijk inzicht in de persoonlijke doelen en ondersteuningsbehoeften van de jongere. Vervolgens onderzoeken we of de methode de jongeren ook zelfstandiger maakt en hoe professionals de aanpak kunnen integreren in hun dagelijks werk.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
07440332110034
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2022
2023
Onderdeel van programma:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
dr. M.J.C. van Hattum PhD
Verantwoordelijke organisatie:
HAN University of Applied Sciences