Mobiele menu

Farmabuddy met online communicatie platform

Projectomschrijving

Digitaal communiceren met cliënten maakt het mogelijk dat je als zorgverlener ook bij de cliënten kan zijn, of kan komen op momenten en plaatsen die in de huidige setting niet mogelijk zijn. Een gedeeld dossier waarin cliënt en zorgverlener samen werken en communiceren draagt bij aan het ontstaan en groeien van vertrouwen. Een relationele verbinding tussen cliënt en zorgverlener, die bijdraagt aan betere zorg. Een relationele verbinding maakt digitaal communiceren via bijvoorbeeld chat, beeldbellen mogelijk en waardevol. Eenvoudig vragen kan beantwoorden, toe kan lichten en te duiden. En bovenal gerust kan stellen. Slimme technologie – zoals het platform dat wij gaan implementeren – kan de administratieve last tot een absoluut minimum reduceren. Waarin wij als farmabuddy’s samen met de cliënt werken. Digitaal op afstand, en bij cliënten thuis als de situatie daar om vraagt. Zo willen we de cliënt helpen, coachen om zelf meer grip op zijn/haar geneesmiddelen en gezondheid te krijgen.

Verslagen


Samenvatting van de aanvraag

Zorg en advies verlenen op de momenten dat het nodig is. Cliënten willen graag persoonlijk contact. Persoonlijk advies. Maar dat is nu tijdrovend en lastig. Daardoor krijgen veel patiënten niet het juiste advies of op het juiste moment. Dit zorgt ervoor dat cliënten minder betrokken zijn bij hun eigen therapie. Met een lage therapietrouw en mogelijk complicaties tot gevolg. Farmaceutische zorg aan huis en digitaal een "farmabuddy" op afstand kan de cliënten begeleiden op momenten dat het nodig is en niet wanneer het de apotheek uitkomt. Zorg toegankelijker maken, dit bereik ik door het inzetten van een digitaal communicatieplatform. Healfie biedt alle mogelijkheden(chatten, beeld en geluid) om digitaal met cliënten te communiceren. Hierdoor kunnen vraag en antwoord beter afgestemd worden. Tijds besparing voor Zorgverlener doordat een groot deel van administratie uit handen is genomen -Tijds besparing voor cliënt omdat deze minder tijd kwijt is aan reis/wacht tijd -Preventief aspect, dus snellere vragen voordat deze uitgroeien tot gezondheidsproblemen. -Vergroten van bereikbaarheid van de vertrouwde zorgverlener zorgt voor minder zorg consumptie -Vergroten van zelfredzaamheid en beter inzicht in eigen gezondheid door inzicht in eigen dossier uiteindelijk leidt dit tot: Minder ziekenhuis opnames door verkeerd geneesmiddelgebruik, alarmsignalen sneller oppikken.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
838002644
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2021
2021
Onderdeel van programma:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
S.I.A. Saeed
Verantwoordelijke organisatie:
Positive Professional