Gaming Against Anxiety: New Methodology to Uncover and Tailor Interventions to Individual Profiles of Behavioural Change
Projectomschrijving
Angststoornissen zijn een van de meest voorkomende geestelijke gezondheidsproblemen bij kinderen. Er bestaan empirisch goed onderbouwde interventies maar op de lange termijn werken die niet goed en ze zijn ook niet toegespitst op het individu. Het doel van dit project is om bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuwe soort interventies voor angstige kinderen. Dit gebeurt door nieuwe methodes te ontwikkelen om individuele gedragsveranderings-profielen te modelleren en een unieke virtual reality biofeedback game (DEEP) die zich in real-time op die profielen aanpast. DEEP bestaat uit een meeslepende virtuele onderwaterwereld die spelers met behulp van hun ademhaling kunnen ontdekken. Als onderdeel van dit project zal data worden verzameld van angstige kinderen terwijl zij DEEP spelen, worden individuele leerprofielen gemodelleerd en een algoritme ontwikkeld dat de game automatisch aanpast aan deze profielen. Zo krijgt uiteindelijk elke speler een op maat gemaakte game.