Implementatie- en opschalingscoaching (ronde 7)
Dit project wordt mogelijk gemaakt door: ZonMw
Titel: Opschalen van het gebruik van MGn (MijnGezondheid.net) en verbeteren van de digitale vaardigheden
Subtitel: Een digitaliseringsslag middels opschaling
Onze huisartsenpraktijk wil een digitaliseringsslag maken door het patiënten dat gebruik maakt van MGn op te schalen. MGn is een online patiëntenportaal waarmee een patient een afspraak kan inplannen, herhaalmedicatie kunnen aanvragen of bijvoorbeeld een vraag aan de huisarts kunnen stellen. Handelingen die onze praktijk, indien de patiënt ze zelfstandig online uitvoert, werk uit handen neemt. Daarnaast verhoogt het de zelfredzaamheid van de patiënt met oog op zorgzaken. Via deze subsidie gaat de praktijk een coachingstraject aan om zowel de praktijk en haar medewerkers, als de patiënten hierbij te ondersteunen en begeleiden. Het MGn gebruik wordt opgeschaald en de digitale vaardigheden van praktijk en patiënt verbeterd.
Verslagen
Eindverslag
Dit project wordt mogelijk gemaakt door: ZonMw
Titel: Opschalen van het gebruik van MGn (MijnGezondheid.net) en verbeteren van de digitale vaardigheden
Subtitel: Een digitaliseringsslag middels opschaling
Onze huisartsenpraktijk maakt een digitaliseringsslag door, door het aantal patiënten dat gebruik maakt van MGn (MijnGezondheid.net) op te schalen. MGn is een online patiëntenportaal waarmee een patiënt een afspraak kan inplannen, herhaalmedicatie kunnen aanvragen of bijvoorbeeld een vraag aan de huisarts kunnen stellen. Handelingen die onze praktijk, indien de patiënt ze zelfstandig online uitvoert, werk uit handen neemt. Daarnaast verhoogt het de zelfredzaamheid van de patiënt met oog op zorgzaken. Via deze subsidie ging de praktijk een coachingstraject aan om zowel de praktijk en haar medewerkers, als (indirect) de patiënten hierbij te ondersteunen en begeleiden. Ook al is het project recent van start gegaan, er is al een mooi resultaat terug te zien. Zo is er een maandelijkse groei van een kleine procent gerealiseerd. Er is nog geen afname in telefoongesprekken te merken bij de assistentes, maar hier hopen we wel naartoe te groeien.