Maatschappelijke diensttijd en curriculumontwikkeling in Agora onderwijs
Saga Driehuis is een startende school met 72 leerlingen, de leerlingen zitten voornamelijk in het eerste leerjaar. De school werkt met Agora onderwijs. Het onderwijs is vakoverstijgend ingericht met behulp van challenges; leerlingen leren op basis van de ervaring die ze daarbij opdoen. Met behulp van MDT willen we het onderwijs verrijken en het curriculum verdiepen, talenten van leerlingen ontwikkelen, verkennen van het werkveld (LOB), ontmoetingen creëren die anders niet zouden voorkomen. Op metaniveau willen we de leerlingen in het kader van burgerschapsvorming leren om effectief te communiceren, van betekenis te zijn voor een ander en hierop te reflecteren en te snappen welke betekenis je als individu kunt hebben. Doelgroep: 72 leerlingen in leerjaar 1 t/m 3, niveau havo en vwo. In de doel groep is 25% hoogbegaafd en 5% is voormalig thuiszitter of dreigt thuiszitter te worden. Activiteiten: stagevoorbereiding, stage, reflectie. Leerlingen lopen een korte stage van 40 uur