Mobiele menu

Overkoepelende VIMP - Kennis & jeugdopleidingen verbinden

Dit overkoepelende VIMP-project voor de drie projecten binnen ‘’Kennis en jeugdopleidingen
verbinden’’ heeft in kaart gebracht welke belemmerende en bevorderende factoren zich voor doen
in het proces van het bundelen en vertalen van actuele kennis op verschillende thema’s voor hbo opleidingen. Het betreft de projecten Onbekend maakt Onbemind, Plein 16-27 en Samen de
handen in een voor multiprobleem.

De resultaten laten zien dat design thinking een goede methode is om onderwijs te ontwikkelen. Verder is het van belang om vanaf het begin mensen te betrekken vanuit diverse lagen binnen het onderwijs (docenten, onderwijskundigen, vak verantwoordelijken etc.) om borging en implementatie te versoepelen en versnellen.
Biedt het ontwikkelde onderwijs in hapklare brokken aan, zodat het makkelijk(er) ingevoegd kan worden binnen bestaand onderwijs en de drempel zo laag mogelijk is om de onderwijsmaterialen te gebruiken.

Looptijd van het project was van 1 september 2021 – 31 augustus 2022.

Producten

Titel: Visual / praatplaat - Kennis en jeugdopleidingen verbinden – belemmerende en bevorderende factoren bij het bundelen, vertalen, implementeren en borgen
Auteur: Els Evenboer & Schetsfabriek
Titel: Toelichting op visual - praatplaat Kennis en jeugdopleidingen verbinden – belemmerende en bevorderende factoren bij het bundelen, vertalen, implementeren en borgen.
Auteur: Els Evenboer, projectleider

Verslagen


Eindverslag

Dit overkoepelende VIMP-project voor de drie projecten binnen ‘’Kennis en jeugdopleidingen verbinden’’ heeft in kaart gebracht welke belemmerende en bevorderende factoren zich voor doen in het proces van het bundelen en vertalen van actuele kennis op verschillende thema’s voor hbo-opleidingen. Het betreft de projecten Onbekend maakt Onbemind, Plein 16-27 en Samen de handen in een voor multiprobleem. De resultaten laten zien dat design thinking een goede methode is om onderwijs te ontwikkelen. Verder is het van belang om vanaf het begin mensen te betrekken vanuit diverse lagen binnen het onderwijs (docenten, onderwijskundigen, vak verantwoordelijken etc.) om borging en implementatie te versoepelen en versnellen. Biedt het ontwikkelde onderwijs in hapklare brokken aan, zodat het makkelijk(er) ingevoegd kan worden binnen bestaand onderwijs en de drempel zo laag mogelijk is om de onderwijsmaterialen te gebruiken. Looptijd van het project was van 1 september 2021 – 31 augustus 2022.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
729210009
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2021
2022
Gerelateerde programma's:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
Dr. K.E. Evenboer
Verantwoordelijke organisatie:
Hogeschool Windesheim