Mobiele menu

Practice makes perfect: an innovative eLearning course for routine conduct of sex and gender-based health and medical research

Projectomschrijving

Jonge onderzoekers zijn de leiders van morgen. Een structurele sekse- en genderspecifieke onderzoeksaanpak, voor nu en in de toekomst, wordt daarom het best bereikt door de huidige generatie promovendi handvatten te bieden om sekse en gender een integraal deel te laten zijn van hun onderzoek. In dit project ontwikkelen, implementeren, en evalueren we een unieke eLearning module op het gebied van sekse en gender in public health onderzoek. Hierbij bundelen en verfijnen we onderwijsmateriaal op dit gebied, in Nederland en daarbuiten, en bieden we het aan in een aantrekkelijke en toegankelijke eLearning. Door de eLearning te implementeren binnen graduate schools van maar liefst vijf Nederlandse universiteiten waarin promovendi zijn ondergebracht behalen we onze landelijke ambitie en zijn we ingebed in onderzoeksinstituten. Deelname aan de eLearning zal de sekse- en genderspecifieke onderzoeksaanpak verbeteren en de kwaliteit en relevantie van public health onderzoek verhogen.

Afbeelding
Tekening van project Practice makes perfect e-learning gender

Verslagen


Samenvatting van de aanvraag

Jonge onderzoekers zijn de leiders van morgen. Een structurele sekse- en genderspecifieke onderzoeksaanpak, voor nu en in de toekomst, wordt daarom het best bereikt door de huidige generatie promovendi handvatten te bieden om sekse en gender een integraal deel te laten zijn van hun onderzoek. In dit project ontwikkelen, implementeren, en evalueren we een unieke eLearning module op het gebied van sekse en gender in public health onderzoek. Hierbij bundelen en verfijnen we onderwijsmateriaal op dit gebied, in Nederland en daarbuiten, en bieden we het aan in een aantrekkelijke en toegankelijke eLearning. Door de eLearning te implementeren binnen graduate schools van maar liefst vijf Nederlandse universiteiten waarin promovendi zijn ondergebracht behalen we onze landelijke ambitie en zijn we ingebed in onderzoeksinstituten. Deelname aan de eLearning zal de sekse- en genderspecifieke onderzoeksaanpak verbeteren en de kwaliteit en relevantie van public health onderzoek verhogen.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
08490062210006
Looptijd: 22 %
Looptijd: 22 %
2023
2026
Onderdeel van programma:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
dr. S.A.E. Peters
Verantwoordelijke organisatie:
Universitair Medisch Centrum Utrecht