We zijn allemaal mensen’ (WZAM)
Cliënten begeleiden naar de meest passende vorm van duurzame participatie en het vakmanschap van managers en klantmanagers versterken. Dat zijn de doelstellingen in dit project. De gemeente Amsterdam, IJmond Werkt!, 3 onderzoeksbureaus en 2 brancheverenigingen gaan daarvoor samen een methode ontwikkelen, uitvoeren, evalueren en doorontwikkelen. Deze methode wordt gebaseerd om het integratief gedragsmodel (IGM), dat willen, kunnen en doen van cliënten en van klantmanagers in kaart brengt. En handvatten biedt voor gerichte begeleiding. We gaan niet alleen een begeleidingsmethode ontwikkelen voor klantmanager en cliënt, maar ook voor de managers en klantmanager. Het IGM wordt dus de rode draad in het werken aan optimale participatie EN in het voeden van vakmanschap. In 3 jaar werken we toe naar een doorontwikkelde methode en meer inzicht in de cruciale factoren in het willen, kunnen en doen van cliënten en klantmanagers. We doen dat samen met klantmanagers, managers en cliënten.
Producten
Auteur: Lisa Knelange, Femke Bennenbroek, Miriam Wickham en Stefani de Cuba
Magazine: Sociaal Bestek
Link: https://zinziz.nl/2023/04/26/clienten-professionals-managers-we-zijn-allemaal-mensen/
Link: https://zinziz.nl/wp-content/uploads/2023/02/Het-willen-en-kunnen-van-professionals.pdf
Link: https://zinziz.nl/wp-content/uploads/2023/02/Het-willen-en-kunnen-van-clienten.pdf
Auteur: Femke Bennenbroek (ZINZIZ) en Martijn Wijnhoven (UWV)
Link: https://www.divosa.nl/bijeenkomsten/conferentie-teamleiderschap-werk-en-re-integratie
Auteur: Femke Bennenbroek
Link: https://www.youtube.com/watch?v=g4cbO8KnHJQ&t=2s