Zorgkwaliteit Beter in Beeld
Projectomschrijving
De frustratie van een onduidelijk protocol is weggenomen door het toepassen van bestaande technologie, namelijk QR-codes (Quick Respons). Dit was het startpunt van de zorginnovatie “Zorgkwaliteit beter in Beeld”.
Deze verbetering is gedeeld in de organisatie. Team Nachtzorg Oost zag mogelijkheden. Zij dienen van veel cliëntinformatie op de hoogte te zijn. In samenspraak is er een pilot gestart. De conclusie was;. “Het gebruik van de QR-code werkt goed; iedere collega weet hoe het werkt en binnen no-time is er de informatie”.
De volgende stap is om nachtzorgprofessionals ook AVG-gevoelige informatie te kunnen laten oproepen rechtstreeks uit het rapportagesysteem. De zorginnovatie “Zorgkwaliteit beter in Beeld” is ook op andere vlakken in te zetten binnen de zorg. Bijvoorbeeld, een QR-code met een instructievideo’s bij pbm’s i.v.m. corona en in de toekomst ook voor cliënten. Cliënt: “Ik kan op elk gewenst moment, zo vaak als ik wil, toegang krijgen tot de informatie”.
Verslagen
Eindverslag
De frustratie van een onduidelijk protocol is weggenomen door het toepassen van bestaande technologie, namelijk QR-codes (Quick Respons). Dit was het startpunt van de zorginnovatie “Zorgkwaliteit beter in Beeld”.
Deze verbetering is gedeeld in de organisatie. Team Nachtzorg Oost zag mogelijkheden. Zij dienen van veel cliëntinformatie op de hoogte te zijn. In samenspraak is er een pilot gestart. De conclusie was;. “Het gebruik van de QR-code werkt goed; iedere collega weet hoe het werkt en binnen no-time is er de informatie”.
De volgende stap is om nachtzorgprofessionals ook AVG-gevoelige informatie te kunnen laten oproepen rechtstreeks uit het rapportagesysteem.
De zorginnovatie “Zorgkwaliteit beter in Beeld” is ook op andere vlakken in te zetten binnen de zorg. Bijvoorbeeld, een QR-code met een instructievideo’s bij pbm’s i.v.m. corona en in de toekomst ook voor cliënten. Cliënt: “Ik kan op elk gewenst moment, zo vaak als ik wil, toegang krijgen tot de informatie”.