Mobiele menu

Striking a balance: investigating how situated learning promotes a balance between professional and personal roles for GPs in a demanding and complex healthcare environment

De toenemende complexiteit van de gezondheidszorg vereist een nieuwe uitgebreide professionele identiteit voor huisartsen. Zij moeten de kennis en vaardigheden bezitten om de gezondheid van patiënten en de populatie te verbeteren én bijdragen aan de organisatie van de professie. Dit kan echter spanningen veroorzaken tussen hun professionele en persoonlijke identiteit, wat belangrijke beroepswaarden zoals continuïteit van zorg kan beïnvloeden. Toekomstige artsen moeten een balans vinden tussen hun persoonlijke en professionele identiteit.

Doel en werkwijze

Dit project gebruikt participatieve onderzoeksmethoden waarbij huisartsen in opleiding, huisartsen en huisartsopleiders betrokken zijn om gezamenlijk oplossingen te creëren voor geïdentificeerde problemen. Door het definiëren van een nieuwe professionele identiteit voor de huisarts en het onderzoeken van factoren die de vorming ervan belemmeren of bevorderen, kunnen opleiders toekomstige huisartsen ondersteunen bij het vinden van deze balans.

Kenmerken

Projectnummer:
08391072310004
Looptijd: 2%
Looptijd: 2 %
2024
2030
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
dr. A.A. Timmerman
Verantwoordelijke organisatie:
Maastricht University
Afbeelding

Onderzoek van onderwijs

Om de kwaliteit van de opleidingen tot huisarts en specialist ouderengeneeskunde te verbeteren, financieren we onderzoek van onderwijs. Dit project is één van die onderzoeken. Bekijk de andere projecten.